Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. maj 2014

Forfraintermezzo -kom maj, du søde milde ....

Gerners forrygende tråd er blevet lidt tung at danse med -

og Gerner ryger på en kortvarig aftægt -

www.fugleognatur.dk...show_message

"Værestedet" har været åbent siden den 22. november 2009 , og vi kan ikke ha´, at folk derude går rundt hændervridende uden mål og med - ikke at kunne viderebringe de til tider sensationelle iagttagelser, der gøres i skov og vang.

Så sekretariatet har bedt mig åbne for maj måned, hvilket jeg gør med glæde -

"Du søde milde" ....kommer mig for, at både marts og april i forhold til sidste år har været søde og milde -

De dejlige Kobjælder synger snart på sidste vers - årets første orkidé Tyndakset Gøgeurt fryder fra næsten hver egn, sidst fra Vendsyssel i skovene ved Hals.

Nu ser det ud til, at de næsten for meget sommeragtige temperaturer skrues ned til normal styrke. Heldigvis, - for det er svært at holde trit/ at nå alle steder på kort tid.

allentando , .... gerne adagio her i maj måned....

Sjælen skal med

Medens køwenhavnerne døjer med underjordisk larm og trængsel, er der anderledes glæde i Øksedal over de fantastiske Pyramider , der i al stilfærdighed er skudt op ...

-og trods modtand fra anden side har jeg givet byggetilladelser et par nye steder på parcellen - for at undgå SLUM.... ;-)

Så welcome til vor vidunderlige Forfraverden med nye, spændende delinger af oplevelserne derude i det grønne... alle er velkomne med bidrag, store såvel små :-)

NB: undgå svadaer den første tid. Vi skulle gerne være på forsiden nogle dage...

Bedste hilsener fra Sekretariatet /Redeligheds- og Sædelighedsafdelingen

:-) :-)


Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: