Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. juli 2014

Et let og spinkelt stativ til byferie?

Jeg har et godt og solidt Manfrotto-stativ, som jeg bruger flittigt i felten. Men jeg gider ikke slæbe det med på en byferie, hvor jeg dog vil få brug for at tage vidvinkelfotos i f.eks. kirker, museer og andre bygninger. Dvs. ingen lange tunge objektiver! Jeg kunne godt tænke mig et let og billigt stativ, der i sammenklappet stand ikke er længere end 40 cm, så det kan være i en lille rygsæk. Det behøver ikke være specielt stærkt, fordi jeg plejer at tage billeder med selvudløser og med spejlet låst, så der praktisk talt ikke kommer nogen rystelser, når billederne tages.

Det må ikke være et bordstativ. Der skal være teleskopben, der kan skydes ud i en vis længde, så jeg kan fotografere fra en højde af ca. 1 meter eller lidt mere.

Er der nogen af jer, der kan anbefale et bestemt mærke? Evt. også en forhandler.

Venligst

Henrik Bringsøe

De senest indberettede arter i Naturbasen: