Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. oktober 2014

Hvilken mærkelig snudebille?

D.19.10.2014 fandt jeg denne snudebille i Virksund. Den sad på udendørs træværk, der var vådt efter megen regn og slimet af alger. Den var ikke helt ubetydelig af størrelse, af en snudebille at være (der findes så mange bittesmå) - jeg gætter på, at den var ca. 5 mm lang.

Jeg har faktisk klikket mig igennem alle Naturbasens 519 (suk!) arter af snudebiller, uden at finde noget matchende foto. Jeg kan selvfølgelig have misset den, men der er jo også mange, der ikke findes fotos af. Jeg troede, det ville blive let for en gangs skyld, fordi denneher så åbenlyst har et ret specielt udseende, men nej!

Jeg sender 3 billeder. For en gangs skyld kan jeg med glæde meddele, at jeg har tonsvis af fotos af denne, og rigtigt mange af dem må være potentielt brugbare, omend ikke nødvendigvis nogen æstetisk nydelse. - Første billede:

(fortsættes)


Foto: Elisabeth Siegel

De senest indberettede arter i Naturbasen: