Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. oktober 2014

Arktisk sommer - en ny bog

Arktisk sommer

- er ikke en hentydning til de danske årstider, men titlen på en ny bog af Jens Gregersen.

Søren Ryge Petersen (ja, DR’s havemand) anmelder bogen i Politiken, hvor han giver den 6 ud af 6 mulige hjerter.

Under overskriften ”6 hjerter: Smuk bog om enestående arktis er en fryd for fugleelskere” skriver Søren Ryge blandt andet:

”Det er en rejsebeskrivelse…., det er en fuglebog, kunstbog…, vejrbog..

Sammenlagt er det en stor bog og en ualmindelig smuk bog en yderst læseværdig bog, og selv om den overhovedet ikke er spændende, sad jeg det meste af en dag og en nat med den, fordi jeg lige skulle have én historie mere og endnu én, indtil der ikke var flere, og jeg vidste, at her har vi endelig de seks hjerter. Af hele mit hjerte: Bravo, Jens Gregersen!”


politiken.dk...

Jeg har bestilt én, til kr. 256,50 incl porto ved williamdam.dk – glæder mig næsten til de næste nattevagter….

Mvh LP

De senest indberettede arter i Naturbasen: