Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. december 2014

odder?

Ja, midt i al fuglekiggeriet på vores fantastiske lokalitet, kom der pludselig noget andet, som tog opmærksomheden. I en mindre sø 50X100m var der aktivitet i den modsatte ende, med lyde, plasken og gentagne gange gnavelyde!...efter ca. 15 min, kom der aktivitet på vandet,med krydsen frem og tilbage indenfor ca 30m (100m fra min post!). Den vendte også i vanden, men jeg kunne kun se at det var et mørkt pattedyr der kom rundt.

Jeg mener selv, at det må være Odder, men vil gerne have lidt back up, eller gode forslag! jeg ved jeg skal over, at se efter spor, men havde ikke lyst til at forstyrre, da det er første gang vi ser den (vi er der 5 dage om ugen, faktisk var den hunden, der gjorde mig opmærksom på, at noget var anderledes!)

Jeg har tidligere været ned, at se på bæverne i Jylland, kæmpe oplevelse...-og derfor forstyrrer gnavelydene mig, da jeg ikke mener, at bæver kan være en option på denne lokalitet Liljen / Agerstedskov....

Mvh Lars Bo

De senest indberettede arter i Naturbasen: