Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. januar 2015

Besøg mit webcam fuglefodring

Hvis det har interesse, har jeg et webcam som filmer mit "fuglebræt" LIVE næsten alle dage fra 1. november til foråret begynder og fuglene selv kan finde føde, normalt engang i marts. Det er sat op i 2830 Virum.

Mit Webcam "Cyper Cniper Spotter, zoom x7" står fast i vindueskarmen og jeg tænder det hver morgen, når jeg vågner, nogen gange sent, når jeg har fri ;-) , ellers ca. kl. 06:30. Jeg har glemt det få gange, eller har haft PC-problemer, men det er kun et par gange om måneden. Det bliver slukket, når det bliver mørkt eller jeg kommer hjem. Når det er slukket, er der videoklip og Ustream-reklamer på kanalen.

Hvis der sker noget særligt og jeg er hjemme, gemmer jeg et klip, som i dag da en munk kom forbi sent i januar.

Jeg fodrer hele vinteren, siden november 2011 og stopper, når foråret er kommet og jeg mener at der er rigeligt med naturlig føde til rådighed. De får fuglekugler, nødder, rosiner og fedt. Før jul, får de rå marcipan og nej det dør de ikke af, jeg har spurgt en ornitolog.

Jeg er mere interesseret i teknik og andre ting, så min viden om fugle er ret begrænset.

Søg på "Ustream alodk" eller brug dette link.

www.ustream.tv...alodk-21

De senest indberettede arter i Naturbasen: