Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. juli 2015

Lægger pindsvin lort i spiral ?

Hej

Jeg kan ligeså godt starte med at sige at jeg fortryder noget så meget jeg ikke fik taget et billede, og jeg ved godt, at det udfra beskrivelse uden billede ikke er sikkert i kan identificere hvilket dyr.

Men i weekenden i mit drivhus ( indrettet med fliser over det hele, planter i potter og kasser og en stol som min store hankat elsker at sove i ) fandt jeg en lort som jeg bare tænkte pindsvin til.

Fordi den havde samme farve og tykkelse, altså sort og ca 1 cm i diamter

Men det var ikke en pølle-facon, det var en fin lille spiral ligesom en tegneserielort ( sådan en der endte i en spids stiften.dk...skal-der-ogsaa-vaere-en-lort )

Diameter på spiralen måske 5 cm.

Nu er jeg på bagkant kommet i tanke om at jeg aldrig har set pindsvinelort af den facon.

Er der nogen der har en idé om det faktisk kunne være pindsvin - eller andre bud ?

Jeg har prøvet at Google forskellige, men kommer ingen vegne. Men hvem ville ellers gæste drivhuset - det skal siges det var næsten lige indenfor døren - faktisk lige ud for kattens stol.....men jeg tror ikke på kattelort med mindre der render en miniaturekat rundt

Beklager igen det manglende billede - skulle der dukke en til op, så vil den blive fotograferet fra alle tænkelige vinkler :-)


De senest indberettede arter i Naturbasen: