Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. september 2015

Indobsning af regulære haveplanter fra haver

Når jeg kigger tilbage over året er jeg stødt på nogle meget få billeder af haveplanter, som måske, måske ikke, er taget i haver. Her er jeg dog ikke i tvivl: www.fugleognatur.dk/gallery...

Ingen af os plejer at indobse haveplanter fra haver.

I det viste tilfælde er der tale om at observatøren har lagt billedet op i Naturbasen ID. Ved identifikation indobses observationen automatisk.

Hvordan kommer vi rundt om dette problem, som ikke er stort, men alligevel bør løses på en eller anden måde?

Hilsen

John

- - - - -

PS: Af noten til ovennævnte observation, har Per (der har foretaget ID) skrevet: bestemmelsen noget usikker . Jeg synes, det er fint, at vi hjælper en person med at bestemme en plante til art samt fortæller, at bestemmelsen ikke er fuldstændig sikker. MEN så skal denne ID jo under alle omstændigheder ikke indobses, da vi alle stræber efter kun at indobse sikre bestemmelser.

Hvordan kommer vi rundt om dette problem, som ikke er stort, men alligevel bør løses på en eller anden måde?

De senest indberettede arter i Naturbasen: