Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
25. juli 2014

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Jensen
En svamp med en svamp, der gror på hovedet??? (Læst 563 gange) Postet d. 27-10-07 kl. 18:13
Hej Alle

På en tur i Grønholt Hegn idag så jeg en svamp med "en anden svamp" i toppen, der tilsyneladene groede med lamellerne opad.

Selve svampen er ca. 8 cm i diameter og er gråhvid i farven. Den har lyse lameller på undersiden.

Er der nogle der kender dette fænomen?

Jeg har aldrig set det før.

Venlig hilsen Ole

En svamp med en svamp, der gror på hovedet??? (Hej Alle

På en tur i Grønholt Hegn idag så jeg en svamp med "en anden svamp" i toppen, der tilsyn)
Foto: Ole Jensen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 27-10-07 kl. 18:36. Emne: En svamp med en svamp, der gror på hovedet???
Det er faktisk ikke så ualmindeligt endda, man ser det ret tit på Tragtkantarel og jeg har lagt et billede i Galleriet af en Tåge-tragthat med en "baby" voksende ud fra hatten og jeg har også et billede af en skørhat, som ovenpå hatten har en lille ekstra svamp groende. Men det ser jo lidt skørt ud.

- se linket HER

Kommentér

Ole Jensen
#2 postet d. 27-10-07 kl. 18:49. Emne: En svamp med en svamp, der gror på hovedet???
Hej Margaretha.

Tak for hjælpen.

Ja det ses skørt ud, og her gror lamellerne på den lille svamp fuldstændig lodret op.

God weekend.

Hilsen

Ole

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator