Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. juli 2016

Hvilken fugl

Jeg kommer hver dag på et nedlagt landbrug i Skrydstrup, Sønderjylland, for at fodre herreløse katte.

I et træ ved gårdspladsen er der en fugl, der i længere tid har pippet hele tiden mens jeg er der.

Dens pippen er meget ensformig, og lyder akkurat som et hjul, der mangler olie.

Der er ingen variation i dens pippen, forstået på den måde at det er samme styrke og intensitet, og det er samme interval uafbrudt, som om nævnte hjul kører med konstant fart.

Der kommer cirka 3 pip pr. 2 sekunder.

Jeg er der for det meste en times tid ad gangen, og det sker ofte at jeg hører fuglen hele tiden, og jeg undrer mig over at den ikke stopper engang imellem for at trække vejret.

Jeg har prøvet om jeg kunne se fuglen, men det er ikke lykkedes mig endnu, på trods af intens brug af kikkert.

Kommer jeg for tæt på, stopper den med sin pip, men jeg skal ikke gå ret langt væk, førend den begynder igen.

Den flyver altså ikke sin vej, men tier bare stille for ikke at blive opdaget

Jeg ved der ikke er meget at komme efter, men er der nogen der kan give et bud på hvad det kan være for en fugl?


De senest indberettede arter i Naturbasen: