Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
23. juli 2014

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

Næste side | >>

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
Mariposas de Bolivia: 2 del! (Læst 3546 gange) Postet d. 31-01-08 kl. 01:56
Nu er forrige indlaeg med "Mariposas de Bolivia" lidt langt, saa nu starter jeg 2 del! Her en Kaempesvalehale hoejt oppe i et blomstrende trae.

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Nu er forrige indlaeg med <b>"Mariposas de Bolivia"</b> lidt langt, saa nu starter jeg 2 del! Her en)
Foto: Lars Andersen
Kommentér

Lars Andersen
#1 postet d. 31-01-08 kl. 02:28. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Nu vil jeg tage ud i aftenluften og sidde med en drink og nyde lydene i moerket. For livet er for kort til at sidde foran skaermen! Der er ogsaa en spaendede dag i morgen langt ude i skoven, hvis det ikke lige regner?

Forresten saa jeg den naeststoerste dagsommerfugl i Sydamerika i dag, en Morpho cirsei flyve stille afsted, det var et majestaetisk syn. Desvaerre fik jeg kun foto af den i flugten paa afstand! Oev!

Saa lige et moel mere! Tom vil nok gerne fortaelle jer hvad det er for en karl! Det er foroevrigt samme art i ser i flugten fra forrige indlaeg,

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Nu vil jeg tage ud i aftenluften og sidde med en drink og nyde lydene i moerket. For livet er for ko)
Kommentér

Jens Stolt
#2 postet d. 31-01-08 kl. 06:58. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Fine dyr.

Er det ikke en natsværmer, den langhalede?

Kommentér

Erik Steen Larsen
#3 postet d. 31-01-08 kl. 07:29. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Hej Jens,

Jo, en Uranus sp. Tænk at det skulle forestille at være en natsværmer. Der er nu langt til vores egen udråbstegnsugle...

Mvh.,

Erik

Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#4 postet d. 31-01-08 kl. 11:43. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Tak, Lars, men jeg har ikke forstand på natkræ - men det er givetvis Uranus leilus, der tilhører uraniderne (Fam. Uranidae), der står målerne (Fam. Geometridae) nær. Mange af dem er dagflyvere og de største og smukkeste er i Sydamerika og i Madagascar.

Her en fra Amazonas i Ecuador taget med 300 mm.:

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Tak, Lars, men jeg har ikke forstand på natkræ - men det er givetvis Uranus leilus, der tilhører ura)
Foto: Tom Nygaard Kristensen
Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#5 postet d. 31-01-08 kl. 12:02. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Jeg tillader mig lige forsøgsvis at indsætte et større billede men i højere kompression:

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Jeg tillader mig lige forsøgsvis at indsætte et større billede men i højere kompression:)
Foto: Tom Nygaard Kristensen
Kommentér

Lars Andersen
#6 postet d. 31-01-08 kl. 14:18. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Her er Morpho cirsei i flugten taget fra 60 meters afstand, og derefter beskaaret. Det er den laengste afstand jeg nogensinde har fotograferet en sommerfugl fra!

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Her er <i>Morpho cirsei</i> i flugten taget fra 60 meters afstand, og derefter beskaaret. Det er den)
Kommentér

Lars Andersen
#7 postet d. 31-01-08 kl. 14:26. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Jeg har desvaerre stavet navnet paa denne store Morpho forkert, det rigtige navn er Morpho cisseis!: - se linket HER

Her er undersiden paa cisseis hunnen taet paa bagvinge underside fra Rio Zongo i gaar!

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Jeg har desvaerre stavet navnet paa denne store Morpho forkert, det rigtige navn er <i>Morpho cissei)
Kommentér

Lars Andersen
#8 postet d. 31-01-08 kl. 14:32. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Jeg glemte paa flugtfotoet af cisseis at fortaelle at det er Rio Zongo i baggrunden.

Her lidt Preponas! 2 der basker omkring en der sidder, samt en lille blaa Riodiniinae!!

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Jeg glemte paa flugtfotoet af <i>cisseis</i> at fortaelle at det er Rio Zongo i baggrunden. 

Her )
Kommentér

Lars Andersen
#9 postet d. 31-01-08 kl. 14:42. Emne: Mariposas de Bolivia: 2 del!
Naa Tom? Jeg kan se du er ved at faa oevelse i komprimeringens kunst, det er kun godt, naar du i fremtiden skal vise dinne krae her paa dette forum!

Her en lille sag fra i gaar oppe ved Rio Mula de Mortes, som jeg sidste aar fik en del fotos af, de kan ses paa dette galleri: - se linket HER

Mariposas de Bolivia: 2 del! (Naa Tom? Jeg kan se du er ved at faa oevelse i komprimeringens kunst, det er kun godt, naar du i fre)
Kommentér

Side 1 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator