Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. marts 2018

Artsbestemmelse - Grøn/grå lav i Aabenraa

Hej folkens,

Er lidt ny her (har lige registreret) og har lidt brug for hjælp til at identificere noget lav. Jeg skal bruge dette til et biodiversitetsprojekt til mit eksamensprojekt i 3.g, håber at dette er ok.

Anyway, i det vedhæftede billede kan i se laven. Billedet er taget om dagen i onsdags (d. 21).

Det jeg er i tvivl om er om den er relateret til andre lignende lav vi har set i området. Den vokser meget tæt op af en normal væggelav, og det er svært at se hvor den ene ender og den anden begynder.

Den jeg har brug for hjælp til er så selvfølgelig den grå (grønne?) til venstre. Hvis der er nogen der kan genkende de andre lav på billedet kunne det også være dejligt.

Har nogle andre billeder af nogle lav som vi tror er den samme som vokser i nærheden, hvis det er nødvendigt.

Tak på forhånd.


Foto: Fotograf: Andreas Spaanhede

De senest indberettede arter i Naturbasen: