Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. marts 2018

Er dette et skadedyr?

Hej. Dette insekt kravlede på en dyne igår aftes i soveværelset, og jeg er meget bekymret for, om det er et skadedyr. Er der nogen der kan sige hvilket dyr der er tale om og om det skal bekæmpes? Jeg overvejer selv om det kan være en støvtæge, da den har en meget flad krop og satte støvlignende spor efter sig (På billedet var den en tur i toilettet men blev samlet op igen, derfor er "støvet" måske vasket af) Den er ca.1 til 1,5 cm lang. Min lejlighed er et tidligere tørreloft, så bor lige under loftsrummene. Vi er ved at få lagt nyt tag, så der er blevet rumsteret og fjernet en del oppe på taget, hvilket måske kan have en sammenhæng. Den kan også være kommet med ind udefra, da min bror lige var kommet ind ad døren og havde sat sin taske på sengen. Vh Rikke.


Foto: Rikke Paulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: