Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. september 2019

Udstyr Udstyr Udstyr

I mange år har jeg sværget til kompakte ultrazoom Kameraer, i mit tilfælde har det været Canon Powershot-serien.

Nu købte jeg i foråret et af de seneste skud på stammen, dog den billige model Powershot SX540 HS. 50 gange optisk zoom

Siden har jeg løbende bildt mig selv ind, at det er et lortekamera og er faldet i gearfælden og købt brugt og nyt udstyr for 10.000 kr.

Nu sidder jeg så og kigger på billeder mit "lortekamera" har taget, endda håndholdte billeder, og tænker, måske skulle jeg bare have arbejdet lidt mere med, hvordan jeg indstiller kameraet? Fordi det kan faktisk godt. selv når jeg henter billedet op i 100 % størrelse på min skærm.

Men jeg er røget i gearfælden og har betalt for det. I det mindste får jeg da et kamera, der kan præstere under dårlige lysforhold.


Foto: Thomas Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: