Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. januar 2020

Hjælp, jeg tror jeg bor i en urskov!

Nu springer jeg ud. -Inspiration og gode råd søges så snart som muligt, til tackling af en, (min og min makkers "private") naturgrund midt i Lynæs, Halsnæs, -hvor jeg mistænker at der er flere forskellige arter og "slags" natur (jeg er ikke så god til fagsproget) som skal og bør værnes om.

En større opgave, som jeg gerne vil påtage mig så vidt som muligt, og som jeg i al beskedenhed tror kan have almen interesse på den måde, at en stor del af Danmarks natur jo bor i "vores" haver.

Jeg skriver "private" og "vores" fordi det er svært at definere et stykke natur som sit eget ejerskab.

Matriklen kan man godt eje, men geologien, mikroorganismerne, planterne, insekterne, luften fuglene flyver i. vandet der strømmer under jorden, tilhører dem som kærer sig om det, tænker jeg.

Dette var bare en lille start. En meget bedre forklaring venter.

Venlig hilsen Skovlæet

De senest indberettede arter i Naturbasen: