Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
29. juli 2014

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mathias Holm
Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge? (Læst 3924 gange) Postet d. 24-08-08 kl. 22:32
Jeg begynder at kigge efter et nyt kamera.

Det er et spejlreflekskamera jeg vil købe, men jeg er meget i tvivl om hvilket jeg skal vælge!

Prisen skal ligge under 5000 kr, og så skal kameraet have liveview

jeg er lige glad med hvad mærke det er, jeg vil bare have et godt kamera!

Hvad vil i anbefale?

Mvh Mathias F. Holm

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen

Svaraktivitet:

(8)
#1 Svar postet d. 24-08-08 kl. 22:43. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Du skal bruge objektiver. Hvad forestiller du dig at hovedsageligt at skulle fotografere ? Makro, planter, fugle eller landskab ?

mvh Erland

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mathias Holm
#2 Kommentar postet d. 24-08-08 kl. 22:46. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Hej Erland

Jeg vil både fotografere makro og landskaber.

Mvh Mathias F. Holm

Besvar | Kommentér

Kirsten Schwartz
#3 Svar postet d. 25-08-08 kl. 13:52. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Mathias, se dette link, som jeg har fået tilsendt selv, jeg takker hermed afsenderen...

- se linket HER

Og hvis du spørger mig, så er Olympus E-520 et rigtig godt bud...

Kirsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mathias Holm
#4 Kommentar postet d. 25-08-08 kl. 18:05. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Men der står på hjemmesiden at kameraet koster 5095 kr.

Det er lidt fo meget

Men jeg har kigget meget på Canon Eos 450d, som ser ret godt ud, og er rimeligt billigt:

- se linket HER

Og også Sony a350 har jeg kigget meget på: - se linket HER

Jeg synes faktisk at sony a350 ser rigtig godt ud og det har 14 MP.

Er der nogle som har erfaring med disse kameraer?

Mvh Mathias F. Holm

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(68)
#5 Svar postet d. 25-08-08 kl. 18:35. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Jeg kender ikke 450D, men jeg har haft forgængeren 400D. Og det var et rigtigt godt bette kamera, som bl.a. med bravour klarede en tur til Tanzania.

Ellers er der jo den nye 1000D, som er en "neddroslet" 450D - og dermed billigere. Den skulle også levere varen: - se linket HER

Dog skulle 1000D være et meget lille kamera, så næverne skal ikke være for store. Prøv det hos fotohandleren først og mærk, hvordan det ligger i hånden, hvordan knapperne sidder etc. Nå, det skal man nu altid gøre, uanset kameramodel!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mathias Holm
#6 Kommentar postet d. 25-08-08 kl. 18:56. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Hej Kim

Jeg har også kigget meget på Canon Eos 1000d, og synes også at det ser godt ud.

Så måske er det det jeg skal købe?

Objektivet som følger med skulle vidst også være fint. Mindste fokus afstand er omk. 25 cm mener jeg.

Kameraet har også fået rimelig gode karakterer i den test du linkede til

Mvh Mathias F. Holm

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(68)
#7 Svar postet d. 25-08-08 kl. 19:13. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Hej Mathias

Hvis du vil fotografere "det hele", så kan du ikke i længden nøjes med et objektiv.

Og da vi snakker spejlrefleks, så behøver du jo ikke at købe som pakkeløsning med "tilhørende" objektiv. Du kan også vælge bare at købe huset og så vælge et andet objektiv i stedet for. Det bliver selvfølgelig også dyrere ....

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mathias Holm
#8 Kommentar postet d. 25-08-08 kl. 19:44. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Hej igen

Nej, det kan man nok ikke.

Men det er da et udemærket objektiv at starte med

Mvh Mathias F. Holm

Besvar | Kommentér

Jens Stolt
#9 Kommentar postet d. 28-08-08 kl. 17:37. Emne: Nyt kamera, men hvad skal jeg vælge?
Rigtige fotografer bruger Nikon.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator