Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
24. maj 2013

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

Næste side | >>

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Læst 4109 gange) Postet d. 18-01-09 kl. 07:40
Var i lørdags i Orkideehuset, Botanisk Have for at øve mig i at fotografere under dårlige lysforhold. En af mine venner har lånt mig en Canon 100 mm macro 2,8. Det gælder jo at havde testet grejet før jeg rejser til Bolivia!

Og her et blomsterfoto som er taget med:

Canon 40D, ob.: Canon 100 mm macro.

Håndholdt

ISO: 400

Lukketid: 1/128 se.

Blænde: F/9,1

Espk.: -0,3 trin

Her retur til Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 1!: - se linket HER

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Var i lørdags i Orkideehuset, Botanisk Have for at øve mig i at fotografere under dårlige lysforhold)
Foto: Lars Andersen
Klik på billedet for original størrelse (700 x 493)
Kommentér

Lars Andersen
#1 Kommentar postet d. 22-01-09 kl. 08:15. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Forberedelse til Bolivia tur; 2009.

Så i morgen er det afsted!

Skal rejse med American Airways d. 23 januar over London-Miami til La Paz.

Har aftalt med Peter og Else at mødes i Coroico omkring d. 25/27 januar, før de skal rejse hjem d. 29/1 til La Paz og videre hjem til Danmark. Der en af dagene skal vi forhåbentlig ud til det nedlagte jernbanespor i en spændende bjergskov i 2200 m.h.!

Det er så min femte tur til Yungas,Bolivia. Det bliver rigtig spændende denne gang, da jeg nu er bedre rustet end de første gange i Bolivia, der led jeg under varmen og de mange insektbid. Især da mit grej er mere proffesionel til brug under dårlige lysforhold og fugtig miljø, så håber jeg på bedre fotos denne gang. Så vil jeg f.eks. kunne fotograferer Morphoer flyvende i regnvejret! Der er også planer om igen at fotograferer oppe i Cumbre i 4600 til 4800 m.h. Den lille Pierphulia nysias?: - se linket HER Måske finder jeg også andre spændende sommerfugle deroppe. Håber ikke denne gang at blive for meget forhindret af jordskred og lign.?

Her er lidt af hvad der skal være i rygsækken:

Canon 40D

Canon 1D mark III

Canon 300 mm L4, IS

Canon 100 mm macro

Sigma 24 mm macro

Canon 25 mm mellemring

Canon 1,4x extender

Toshiba Tecra laptop

Lacie extern harddisk

Vivitar extern harddisk med kortlæser

Extern kortlæser

masser af CF kort.

Div. Batterioplagere til 2 kameraer, laptop og mobil.

Ekstra batterier til kammeraer.

Gizo stativ med manfrotto top.

Div. Ledninger.

Pusteboldt, renseudstyr, pincet, pudseklude, osv. + miniskruetrækkere.

Lile rygsæk

Div. Tøj

Lille Medicinkasse.

Dagbog, div. Vigtige rejsedokumenter og udprintede kort fra Google Earth over afside områder i Yungas.

I hører fra mig igen fra Bolivia om nogle dage, når jeg sikkert er nået frem?

Her guldgravere der surfer nedad Rio Zongo, januar 2009.

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Forberedelse til Bolivia tur; 2009.

Så i morgen er det afsted!
Skal rejse med American Airways d)
Foto: Peter Møllmann
Klik på billedet for original størrelse (960 x 540)
Kommentér

Lars Andersen
#2 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:20. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
#7 rejsebrev fra Lars, Peter og Else: Er kommet frem til La Paz, og har allerede vaeret paa tur til Vallee de Luna, Der saa jeg lidt pierider og en enkelt pyrgus, samt lidt andre sommerfugle og fugle.

I dag fik jeg mail fra Peter og Else, jeg moeder dem i morgen i Coroico.

Her landskab fra Maanedalen!

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (<b>#7 rejsebrev fra Lars, Peter og Else:</b> Er kommet frem til La Paz, og har allerede vaeret paa t)
Kommentér

Lars Andersen
#3 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:23. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Her den lille Pyrgus sp fra Maanedalen. Den minder meget om de arter vi har i Europa.

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Her den lille <i>Pyrgus sp</i> fra Maanedalen. Den minder meget om de arter vi har i Europa.)
Kommentér

Lars Andersen
#4 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:28. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Nu ligger Maanedalen ret hoejt oppe i 3600 m.h. Saa jeg gaar rundt med konstant hovedpine (svag hoejdesyge), jeg glaeder mig til at komme til Coroico i 1800 m.h. Her en pieride paa blomst fra i dag. De vae svaere at komme taet paa, maatte bruge 300 mm. telen!

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Nu ligger Maanedalen ret hoejt oppe i 3600 m.h. Saa jeg gaar rundt med konstant hovedpine (svag hoej)
Kommentér

Lars Andersen
#5 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:31. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Her sidder den sky sommerfugl paa jorden, det var efter en timmes jagt det lykkedes! Jeg var lige ved at blive vanvigtig, den skarpe bjergsol og den tynde luft goer det heller ikke bedre! Stadig med 300 mm.

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Her sidder den sky sommerfugl paa jorden, det var efter en timmes jagt det lykkedes! Jeg var lige ve)
Kommentér

Lars Andersen
#6 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:33. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Her en spaette fra idag i Maanedalen. Er der nogen der ved hvilken art det er?

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Her en spaette fra idag i Maanedalen. Er der nogen der ved hvilken art det er?)
Kommentér

Lars Andersen
#7 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:38. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Peter har ogsaa haft nogle fede dage i Taipi. Men desvaerre lider Else med daarlig mave.

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Peter har ogsaa haft nogle fede dage i Taipi. Men desvaerre lider Else med daarlig mave.)
Kommentér

Lars Andersen
#8 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:41. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Her en af de farverige Catagrammaér!

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Her en af de farverige <i>Catagrammaér</i>!)
Kommentér

Lars Andersen
#9 Kommentar postet d. 25-01-09 kl. 20:45. Emne: Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2!
Her er skoven omkring Taipi. Jeg glaeder mig til gensynet, og alle de spaende sommerfugle der findes der!

Mariposas de Bolivia. Jan 2009 del 2! (Her er skoven omkring Taipi. Jeg glaeder mig til gensynet, og alle de spaende sommerfugle der findes)
Kommentér

Side 1 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator