Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. juni 2009

Anlæggelse af sø

Fra tid til anden har der været kommentarer om søer der anlægges af jægere, og de har ikke alle været lige gode og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om et konkret projekt.

En god ven af mig, har her fornyelig anlagt en sø på ca. 1100 m2 hvor han valgte at lave en lille ø i den ene side, hvor fuglene skulle kunne være i fred for ræven, og ellers er den lavet således at vanddybden er fordelt med 70% på ca. 30 cm og resten ned til 1,5 m så den skulle kunne holde sig frostfri.

I kan se en billedserie fra udgravningen her - www.jyskfritid.dk...index

Søen er omkranset af nåleskov mod vest, nord og øst, og mod syd er der ung løvskov, hvor en del af skoven hele vejen rundt over tid forventelig vil blive trukket noget tilbage.

Ellers er det planen at søen skal have lov til at udvikle sig selv over de kommende år.

Hvad er jeres kommentarer til udformning osv.?


De senest indberettede arter i Naturbasen: