Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. juli 2009

Tur til det centrale Spanien 2: Spurvefugle

Af gode grunde var fuglene i sat i højsædet på vores tur! Fugleoplevelserne var nu også ganske interessante, og jeg fik følgelig taget en masse fuglebilleder, som vi således kan kalde overrepræsenterede. Jeg tror, at vores syv fuglekiggere nåede op på ca. 140 fuglearter.

I denne første fugletråd vil jeg vise de små til mellemstore fugle, der tilhører ordenen af spurvefugle.

Selv omjeg var omgivet af fugleeksperter, der formåede art identificere stort set alle fugle, endog på lang afstand, så skal de bestemt ikke have skylden, hvis jeg har fejlidentificeret nogle fugle, fordi vi har endnu ikke haft en billedaften, hvor jeg kan få checket alle de billeder, jeg er i tvivl om.

Selv om det er sjovt at opleve nye arter, så er arter, som er helt almindelige både i Spanien og Danmark, da også værd at skænke opmærksomhed! I en afslappet stund betragter jeg gråspurve, der udfolder sig i parringsakten i den sydøstlige udkant af Sierra de Gredos.


Foto: Henrik Bringsøe

De senest indberettede arter i Naturbasen: