Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
3. september 2010
ForsideNaturbasenLokaliteterArtslisterArtiklerForumGalleriFilmFelthåndbogKalenderNøglerBrugereLinksSøg

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Del Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rene Hendriksen
"invasion" af Tidselsommerfugl (Læst 1033 gange) Postet d. 01-08-09 kl. 18:10
Er det bare mig som synes, at der er utrolig mange af Tidselsommerfugl i år! Jeg erindrer ikke der har været så mange i sidste par år. Har de tilfløjne fået en generation på vingerne her i DK?

mvh

Rene Hendriksen

Kommentér

Klaus Thommesen
#1 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 19:23. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Har i en klump merian ca. ½ x 1 kv.meter talt ca. 20 stk. Har aldrig set så mange! Lyrsby, Bornholm.
MVH Klaus T

Kommentér

Hanne S. Olesen
#2 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 19:31. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Der er også rigtig mange tidselsommerfugle her i Esbjerg-området i år - langt flere, end jeg har set tidligere. Den overgår sågar hvidvingerne lige nu.

Venlig hilsen Hanne

Kommentér

Niels Mogensen
#3 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 19:42. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Kan blot bekræfte, at der er rigtig mange i Midtjylland.
Mvh Niels

Kommentér

Jens Stolt
#4 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 21:38. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Jo, det er helt vildt, det har det været de sidste 14 dage.
Jeg har 10-20 i min have. Og man ser dem allevegne.
Fx når jeg står og ryger tobak inde i FLS hovedkvarteret i Valby, så ser jeg dem flyve over bygningen, den ene efter den anden.
For ikke at tale om, når jeg kører hjem ad Gl Køge landevej, de kommer hele tiden, krydser vejen foran bilen, fra venstre mod højre.
Også dagpåfugleøjer.

Kommentér

Michael Filtenborg
#5 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 21:39. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Her er det Dagpåfugleøjerne der går helt amok i år, jeg har talt 424 i dag. På en enkelt tur rundt i en mindre skov. De var helt pjatede med tidslerne.

Kommentér

Claus Dalskov
#6 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 21:49. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Også masser af Tidselsommerfugle her i det fynske. På Svelmø, i svigermors have i Svendborg og egen have i Tranekær her i dag. Spændende at se, om de trækker sydpå senere på året, når vi skal følge fugletrækket her fra Sydlangeland

Kommentér

Jens Stolt
#7 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 22:04. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Om en uge er de væk.
Især hvis det bliver varmt.

Måske.

Dagpåfugleøjerne er allerede begyndt at søge ind, jeg havde hele huset fuldt i morges.
Nældens takvinge har allerede gemt sig, de sidder mellem brædderne i værkstedet.

Kommentér

Jens Stolt
#8 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 22:06. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Det minder mig om, at jeg skal huske at sige:
Det er absolut værd at kikke efter sørgekåber og kirsebærtakvinger.

De flyver NU, og de trækker ligesom de andre takvinger.

Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#9 Kommentar postet d. 01-08-09 kl. 23:59. Emne: "invasion" af Tidselsommerfugl
Prøvede at tælle dem i Jydelejet idag stoppede ved 200... og ja de tilfløjne fra foråret har været særdeles produktive, ligemeget hvad man prøvede at få i søgeren så var de der

mvh
Frank

"invasion" af Tidselsommerfugl (Prøvede at tælle dem i Jydelejet idag stoppede ved 200... og ja de tilfløjne fra foråret har været s)
Frank Overgaard Nielsen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om Fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator