Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
3. september 2010
ForsideNaturbasenLokaliteterArtslisterArtiklerForumGalleriFilmFelthåndbogKalenderNøglerBrugereLinksSøg

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

Næste side | >>

Del Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Mikkelsen
To rovfugle sammen - billedmanipulation? (Læst 2157 gange) Postet d. 08-03-10 kl. 20:47
Er der nogle kyndige, der kan svare mig på, om disse to billeder er ægte, eller om der er tale om manipulation?

Mvh.
Lars

To rovfugle sammen - billedmanipulation? (Er der nogle kyndige, der kan svare mig på, om disse to billeder er ægte, eller om der er tale om ma)
Lars Mikkelsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 531)
Besvar | Kommentér

Lars Mikkelsen
#1 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 20:48. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Endnu et billede.

To rovfugle sammen - billedmanipulation? (Endnu et billede.

)
Lars Mikkelsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 531)
Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Moderator
#2 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:10. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Lars

Hvem har taget billederne og hvor har du dem fra? Lad os få lidt flere oplysninger.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Lars Mikkelsen
#3 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:27. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Michael,

Jeg kan desværre ikke tilføre bedre info, end at billederne er taget i sønderjylland.

Ville jo så nødigt komme til at udgive en fotograf, som måske bare er dygtig og sober i sit arbejde.

Mvh. Lars

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#4 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:29. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Aner ikke hvor du vil hen med det, men hvis jeg ville lave manipulationer af den slags, så ville jeg da sørge for 2 skarpe billeder - det ku'' selvfølgelig osse være for at få det til at se naturligt ud - men hvorfor spørger du?

Besvar | Kommentér

Lars Mikkelsen
#5 Svar postet d. 08-03-10 kl. 21:36. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Jeg spørger, da jeg blev spurgt til, om billederne var ægte nok eller photoshop.

Det er jeg ikke skrap nok til at svare på, hverken PSmæssigt eller fuglemæssigt,hvorfor jeg spørger her.

Mvh.
Lars

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Moderator
#6 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:36. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Lars

Har du fotografens tilladelse til at vise billederne på Fugle & Natur?

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Lars Mikkelsen
#7 Svar postet d. 08-03-10 kl. 21:38. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Michael,

Ja, de er blevet publiceret som offentlige.

Mvh.
Lars

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Moderator
#8 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:49. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Lars

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår spørgsmålet endnu.

Man kan sagtens være både dygtig og sober, selvom man manipulerer billeder.

I videnskabelige sammenhænge er det No Go, men i f.eks. reklamebranchen er det ren rutine.

Det er derfor, jeg prøver at spørge ind til, hvorfor det er interessant, om disse billeder er manipulerede.

Hvad er konteksten?

Håber du forstår, at jeg ikke er kritisk kværulerende.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Lars Mikkelsen
#9 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 21:52. Emne: To rovfugle sammen - billedmanipulation?
Hej Michael,

Det er fint nok med de spørgsmål.

Spørgsmålene til mig gik på, om begge fugle rent faktisk var på censoren samtidigt, eller om de er blevet placeret enkeltvis.

Mvh.
Lars

Besvar | Kommentér

Side 1 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om Fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator