Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
3. september 2010
ForsideNaturbasenLokaliteterArtslisterArtiklerForumGalleriFilmFelthåndbogKalenderNøglerBrugereLinksSøg

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Del Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klavs Frandsen
Hvilken fugl. (Læst 277 gange) Postet d. 09-03-10 kl. 09:24
Hvilken fugl er det. Noget uskarp og forstørret, men er vel genkendelig. Foto er taget ved Sømosen i Herlev 8/3 - 2010.

Hvilken fugl. (Hvilken fugl er det. Noget uskarp og forstørret, men er vel genkendelig. Foto er taget ved Sømosen i)
Foto: Klavs Frandsen
Klik på billedet for original størrelse (796 x 591)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(309)
#1 Svar postet d. 09-03-10 kl. 09:30. Emne: Hvilken fugl.
Kvækerfinke,

hilsen
Frank

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Moderator

Svaraktivitet:

(575)
#2 Svar postet d. 09-03-10 kl. 09:31. Emne: Hvilken fugl.
Ja, der er ikke skygge af tvivl om, at dette er en Kvækerfinke. Den helt hvide bug ned til benene og den orange strube (+ lidt mere).

vh/Peter

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Controller

Svaraktivitet:

(558)
#3 Svar postet d. 09-03-10 kl. 11:11. Emne: Hvilken fugl.
Jeps. Et dejligt billede af en Kvækerfinke. En han, der snart er i den flotte sommerdragt med skinnende sort hoved.
Som Peter beskriver, er der ingen tvivl med sådan en fugl her; men man kan faktisk også godt se ét af de to helt sikre "Kvæker-tegn" (det andet er den kridhvide overgump!).

Alle Kvækerfinker (selv den uslest farvede ungfugl) har nemlig orange skuldre (teknisk set hånddækfjer).
Og på denne fugl kan denne karakter ses under næbbet bag den lille gren. Et tydeligt orange felt forrest på den lukkede vinge.

kh niels

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Klavs Frandsen
#4 Kommentar postet d. 09-03-10 kl. 11:30. Emne: Hvilken fugl.
Hej Niels. Tak for dit uddybende svar, jeg vil fremover ikke være i tvivl når jeg ser en Kvækerfinke. Her et af (et par ??) måske.

Hvilken fugl. (Hej Niels. Tak for dit uddybende svar, jeg vil fremover ikke være i tvivl når jeg ser en Kvækerfinke)
Foto: Klavs Frandsen
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om Fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator