| Del
|
Forum -> Fugle og ornitologi
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Nadia Darmer
|
Hvilken fugl er dette? (Læst 408 gange) Postet d. 18-03-10 kl. 13:44
|
Hej
Jeg fandt her til morgen 2 døde fugle i mit bed. Jeg gætter på at de har været uheldige at flyve ind i mit vindue.
Jeg ved ikke hvilken fugleart og køn det er. er der nogen der kan hjælpe.
De ser flotte ud og jeg tænkte om man kunne aflevere dem nogen steder til udstopning? Jeg er ikke selv interesseret, men vil forære dem til nogen som kan ønske sig at udstope dem, som f.eks. skoler eller diverse fugleforeninger!?
Med venlig hilsen en helt ny bruger i dette forum Nadia
 Nadia Darmer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (737 x 553)
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Frank Desting
|
#1 Svar postet d. 18-03-10 kl. 13:46. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Det er Kvækerfinker,
hilsen Frank
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Casper Katborg
|
#2 Svar postet d. 18-03-10 kl. 14:03. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Hej og velkommen
put dem evt. i en pose og læg dem i fryseren så hurtigt som muligt så nedbrydningsprocessen stopper. så kan du kontakte den nærmeste konservator (udstopper), de plejer at blive henrykte for at få lidt forskellige døde dyr at pille i .
mvh Casper
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Nadia Darmer
|
#3 Svar postet d. 18-03-10 kl. 14:35. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
1000 tak for svar 
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Nadia Darmer
|
#4 Svar postet d. 18-03-10 kl. 14:37. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
De er nu puttet i fryseren mens jeg forsøger at finde en glad aftager. Tak for hjælpen.
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Johnni gade
|
#5 Svar postet d. 19-03-10 kl. 19:26. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Ironien i at de er utroligt smukke, men døde, er lidt sørgelig.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Johnni gade
|
#6 Svar postet d. 19-03-10 kl. 19:26. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Ironien i at de er utroligt smukke, men døde, er lidt sørgelig.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Rune Lykke Simonsen
|
#7 Kommentar postet d. 19-03-10 kl. 19:54. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Ironisk? Personlig regner jeg da osse med at ende som et smukt lig engang. Problematikken med fugle der knækker halsen på vinduesruder er der vist ikke så meget at gøre ved, men hvis flere smed de stakkels døde kræ i fryseren og fik dem afsat til interesserede, så får de dog en slags liv efter døden som naturformidlere. Venlig hilsen Rune
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Johnni gade
|
#8 Svar postet d. 19-03-10 kl. 22:40. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Jeg mener det er ironisk fordi den generelle opfattelse af noget dødt, ikke just sættes i forbindelse med smukt. Men i dette tilfælde er det modsatte jo næsten fakta. Derfor.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Rune Lykke Simonsen
|
#9 Kommentar postet d. 19-03-10 kl. 23:26. Emne: Hvilken fugl er dette?
|
Nu bliver det helt filosofisk, jeg kan nu nemt koble død med smuk og tror igrunden de fleste kan, har hørt om triste, sørgelige, grimme osv dødsfald, men så sandelig da osse om smukke blomster, ceremonier, eftermæler osv. Og så er døden jo en del af naturens gang og måske ville det i dine øjne have været bedre eller smukkere om de to stakkels kvækerfinker var endt i en spurvehøgs klør eller hvad? Personlig er det mig et fedt. Vh Rune
|
|
Besvar | Kommentér
|
|
|