Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
8. september 2010

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Del Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
Harlekinmariehøne eller hva''? (Læst 71 gange) Postet d. 31-07-10 kl. 20:14
Jeg så disse to ved Sankt Jørgens Sø i København idag. Det lignede umiddelbart harlekinmariehøne, men hvad er det lige der sidder på dem?

Venlig hilsen
Jan

Harlekinmariehøne eller hva
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 600)
Besvar | Kommentér

Mogens Jørgensen

Svaraktivitet:

(38)
#1 Svar postet d. 31-07-10 kl. 22:54. Emne: Harlekinmariehøne eller hva''?
Hej Jan

Det er pupper og ikke færdigudviklede mariehøner - om det er Harlekin, kan jeg ikke sige, for jeg har aldrig set en puppe af denne, men hvis du kan finde dem igen, kan du tage dem med hjem og vente til de klækker, så vil du få resultatet at se.

Venlig hilsen
Mogens

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jesper Reibel
#2 Kommentar postet d. 31-07-10 kl. 23:12. Emne: Harlekinmariehøne eller hva''?
Det er ret sikkert pupper af Harlekinmariehøner. Det er karakteristisk at nogle børster stikker ud i den ene ende af puppen (se nederst på dette link - se linket HER). Pupperne på dit billede ligner også på en prik denne - se linket HER. Desværre så jeg ikke hvad der kom ud af puppen, men larven der forpuppede sig er en Harlekinlarve.
V.h.
Jesper

Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#3 Kommentar postet d. 01-08-10 kl. 15:17. Emne: Harlekinmariehøne eller hva''?
Mange tak for hjælpen - og de gode forslag.

Venlig hilsen
Jan

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om Fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator