Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. august 2010

Fuglefotograf søges til børnebog

Hej derude!

Jeg er journalist, og er i gang med en stribe børnebøger om dyr i den danske natur. Vinklen i bøgerne er, at natur er ikke bare noget vi har, men noget vi skal passe på! Og kæmpe for.

Lige nu er jeg i gang med den første bog om ravnen, og ideen er, at det er min dreng på fem år, der er fortælleren til målgruppen på 3-7 år. Jeg har taget en del gode billeder på de steder hvor ravnen lever, men mangler tæt-på-billeder. Og fuglefotograf bliver jeg aldrig.

I første omgang har vil jeg lave en "dummy" - altså en slags prøvetryk af bogen, som skal præsenteres for nogle af natur-foreningerne, og de faglige organisationer, der organiserer ansatte på børneområdet, og ad vej vej afsætte bøgerne til deres medlemmer.

Betaling for billederne bliver altså først udløst, når salget går i gang, og de nærmere aftaler om afsætning af billederne vil følge anbefalingerne fra Dansk Forfatterforening og Forlæggerforeningen. Der kan - med lidt held og talent - altså ligge en vis indtjening på længere sigt.

Hvis du har nogle gode billeder af ravnen, så kontakt mig venligst på mail: john.peters@skriveren.dk eller telefon: 27 31 52 00.

Mange gode hilsner

John Peters

Ribe

De senest indberettede arter i Naturbasen: