Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. september 2010

Honningsvamp ??

Hemmed skov 23/9-2010

I blandskov med en del gamle bøgetræer. Stødet disse er fundet på kunne jeg ikke bestemme arten på. Men der var også grenet stødsvamp på, så noget tyder på løvtræ.

Der var eksemplarer fra helt små til omkring 7-8cm højde og hatbredde ca 3,5-4cm. Ingen nævneværdig forskel i udseende på de helt små og de større, udover tætheden af skællene på hatten.

Jeg har en ikke helt afsluttet tråd fra sidste år om, tror jeg, samme slags svampe. Har ikke i år endnu set udvoksede svampe, da jeg ligesom sidste år har oplevet at de bliver spist. Det ser ud som om de bliver bidt af, sandsynligvis af vildt. Dog fandt jeg sidste år nogle der var udvoksede senere på sæsonen, men tråden var flaget af så der skete ikke mere selvom jeg lagde nyr billeder ind. Skulle jeg selvfølgelig have gjort i ny trå og henvist til den gamle. Det være så hermed gjort:-)

Gammel tråd her: www.fugleognatur.dk...show_message

Der kommer 4 billeder - alle fra i år.

Mvh Jan


Foto: Jan Lyngby

De senest indberettede arter i Naturbasen: