Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. december 2010

Sæl ved Valbyparken

Jeg har i dag modtaget nedenstående indberetning. Det absolut mest sandsynlige er vel spættet sæl, men den kan vel næppe registreres under andet end P. intel. altså ubestemt sælart? Og nej, der er desværre ikke pt fotograferet.

Jeg har data på indberetter, men vil ikke lægge det ud på en offentlig hjemmeside :-P

Mvh Kim og henvendelsen:

Jeg henvender mig vedrørende en observation af sæl på en sten neden for den store græsplæne i Valbyparken (København).

Under min daglige morgentur - ved 8-tiden - med min hund gik jeg på stien langs den store græsplæne i Valbyparken. Her lå der en sæl på en af de store sten. Det var formentlig en stor unge, men den lå og så ud som om det hele var lidt ubekvemt, for stenen var lidt for lille til at den rigitg kunne slappe af. Den havde besvær med at holde balancen. Observationen blev gjort i dag, torsdag (2. december).

Det er et meget udsædvanligt syn her. Jeg går tur med min hund på dette sted næsten daglig året rundt, og det er første gang jeg ser en sæl her. Hanne V

De senest indberettede arter i Naturbasen: