Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. marts 2011

Oversete stakkels små fugle...

OK, det ER nok noget pjat at lave en selvstændig tråd, bare for at fiske efter sympati - men 99% af internettet ER jo pjat, og mon ikke jeg har besvaret nok tråde herinde til, at jeg har tolerance-karma nok til gode til lidt pjat?

Sagen er, at jeg engang imellem, ret sjældent, uploader en lillebitte fugl i galleriet. Herinde - jeg har SLET ikke ego nok til f.eks. at prøve på netfugl.

Men... aldrig en eneste kommentar har jeg fået, og aldrig en eneste karakter til billedet. Mine bidrag drukner lynhurtigt i alle de andres. Jeg synes bare nogen gang, at de godt kunne fortjene én lille "den er da pæn", eller ét lille klik på karakterskalaen...

Min fuglekonge her, på hovedet, mens den legede træløber ved Hald Sø - den er da NUTTET. Er der ikke nogen, der vil styrke min ringe fotografiske selvfølelse med en enkelt lille kommentar? :-D :-D :-D

www.fugleognatur.dk/gallery...

(Heh, nu får jeg nok noget "Har du ikke fokuseret på barken bagved?" type kommentar. Så kan jeg lære det!)

(Og: nej-jeg-har-ej-den-bevæger-bare-hovedet-en-anelse. Just in case)

(Ja, alt i alt er sympati, som man må fiske efter, ikke helt så sjov som den, der kommer spontant. Men man må tage, hvad man kan få. og HVIS nogen nu sagde "Halløj! Det er jo GENIAL FOTOKUNST!", så har jeg praktisk talt rationaliseret købet af den Sigma 150-500mm jeg går og drømmer om... ;-))

De senest indberettede arter i Naturbasen: