Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. april 2011

Sortstrubet Bynkefugl observeret

har som bruger af siden forgæves forsøgt flere gange igår og idag at indrapportere observation af Sortstrubet Bynkefugl ved Blåvand.

21 april kun observeret en han, som sad i naboens antenne og derefter i vores egen antenne på sommerhuset.

Har vældigt sjældent tid til at gå i naturen, sidste gang jeg indrapporterede var i 2010. Og da fungerede det OK fra min Mac i mit hjem.

Nu fungerer det bare slet ikke, når jeg vil bruge min MacBook i sommerhuset.

Jeg kan ikke få lov til at oploade foto af fuglen.

Min observation bliver ikke accepteret med mindre jeg opgiver nøjagtig position. Men når jeg forsøger at trække det røde positionsmærke til den nøjagtige position, så virker det simpelthen ikke.

Har forsøgt at dobbeltklikke, men det virker heller ikke.

Når jeg istedet vælger at opgive positionen via længde og breddegrad, så kommer igen det uvirksomme kort op, og der vises ingen steder hvor jeg kan skrive længde og breddegrad istedetfor!!!

Jeg har på fornemmelsen at siden her, som vist nok er blevet fornyet siden jeg sidst rapporterede i 2010, ikke bryder sig om at jeg arbejder på en Mac. (Det er desværre mange måneder siden jeg har haft tid til at besøge siden)

Er der andre der har samme problem???

Det er faktisk ret ærgerligt, at jeg ikke kan få lov hverken at oploade fotos til min observation eller indrapporetere observationer, for netop nu har jeg 6 dages ferie, hvor jeg er i naturen og ser på fugle rigtigt meget. (n)

Har igen idag set nu både han og hun sortstrubet Bynkefugl lige omkring mit sommerhus. De flyver sammen, de sidder i toppene på fyrrebuske lige ved mit hus, og sidst har jeg netop her kl 20:15 set hunnen hoppe rundt på min terrasse, mens vi spiste til aften indendøre netop på den anden side af vinduerne. Den fangede insekter, så det ud til.

Og så er der naturligvis en masse andre iagttagelser, som jeg ville synes det var sjovt at kunne indrapportere, nu jeg endelig har fri og vejret er perfekt til iagttagelser.

Det ville være skønt, hvis Fugle og Natur siden ville acceptere min deltagelse.

Håber der er en Web master, der kan komme med en god forklaring/hjælp :-)

Venlig hilsen Jette Henriksen


Foto: Jens Henriksen

De senest indberettede arter i Naturbasen: