Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. maj 2011

Hvilken rovfugl?

Denne rovfugl fandt mine forældre på stranden ud for Nr. Lyngby i nordjylland for et godt stykke tid siden. Fuglen havde en ring på benet som de på min opfordring og efter alle gældende regler sendte ind til Zoologisk museum. De har dog ikke modtaget noget svar, som de jo ellers lover at man kan få, så man kan få historien om fuglen og ikke mindst kan få artsbestemt fuglen.

Det er nok snart 2 år siden og jeg har derfor taget fuglen i egen hånd og håber på at nogle herinde kan hjælpe med svar.

Hvis man kan se nogle grønne nuancer på nogle fjer er det ikke fuglens originalfarve men snarere alger. Fuglen har ligget udenfor.

Fuglen havde et hoved som er forsvundet i mellemtiden. Men så vidt jeg husker havde den blå vokshud på næbbet. Men det er jeg altså ikke 100% sikker på.

Bedste hilsner

Christian



Foto: Christian Terp

De senest indberettede arter i Naturbasen: