| Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Birte Østergaard
|
En anden plante af Korsblomstfamilien? (Læst 267 gange) Postet d. 24-06-12 kl. 10:11
|
Ca. 50 cm. høje planter, delvist nedliggende, med bittesmå gule 4 tallige blomster i små klaser. Kan I hjælpe mig på vej ?
 Birte Østergaard har vedhæftet dette billede
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Ole B. Lyshede
|
#1 Svar postet d. 24-06-12 kl. 10:21. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Lidt flere fotos, hvor man tydeligere ser planten?
Ole
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Ole B. Lyshede
|
#2 Svar postet d. 24-06-12 kl. 10:22. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Lidt flere fotos, hvor man tydeligere ser planten?
Ole
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Birte Østergaard
|
#3 Kommentar postet d. 24-06-12 kl. 10:29. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
Håber dette er bedre, ellers må jeg ud igen!
 Birte Østergaard har vedhæftet dette billede
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Ole B. Lyshede
|
#4 Svar postet d. 24-06-12 kl. 10:38. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Jeg vil mene Rank Vejsennep, selvom den ligger ned.
Ole
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Birte Østergaard
|
#5 Kommentar postet d. 24-06-12 kl. 10:51. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Nej, det er bladene alt for store til, men jeg har tænkt på Kær-Guldkarse:" En nedliggende, sjældnere opret plante. Bladene fjerfligede, blomsterne små og bleggule."
Kronbladene skulle dog kun være af længde som bægerbladene, her er de dobbelt så lange. Skulpen er ikke udviklet her. og planten er svagt håret.
Kronen kunne tyde på Vej-Guldkarse.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Ole B. Lyshede
|
#6 Svar postet d. 24-06-12 kl. 11:13. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Bladene passer ikke til Vej-Guldkarse. Er der behåring på stængler og blade?
Ole
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Birte Østergaard
|
#7 Kommentar postet d. 24-06-12 kl. 11:20. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
Ja, svag behåring af blade og stængler. Stænglen er trind, svagt længdefuret. Sej at rive over. (Jeg har en gren på 40 cm. i vase).
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Henrik Tranberg
|
#8 Svar postet d. 24-06-12 kl. 11:28. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
umiddelbart enig med Ole i Rank Vejsennep, men svært at se
mvh., Henrik
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Ole B. Lyshede
|
#9 Svar postet d. 24-06-12 kl. 11:33. Emne: En anden plante af Korsblomstfamilien?
|
|
Jeg mener stadig Rank V., som har lagt sig, men hvor meget måler blomsterne i diameter? Kunne vi evt. få et nærfoto af blomsterne?
Ole
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
|
|