Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
22. maj 2013

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Bugge
Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog (Læst 266 gange) Postet d. 30-07-12 kl. 22:16
Set i Sverige, ydersiden var samme farve - også helt ensfarvet. Håber nogen vil hjælpe med et navn.

Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog (Set i Sverige, ydersiden var samme farve - også helt ensfarvet. Håber nogen vil hjælpe med et navn.)
Lars Bugge har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1784 x 2248)
Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen

Svaraktivitet:

(1651)
#1 Svar postet d. 30-07-12 kl. 22:28. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Hej

Det er dagsommerfuglen Engrandøje, Aphantopus hyperantus - i en slidt udgave. På undersiden ville du kunne have set øjepletter.

Mvh.,

Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Bugge
#2 Kommentar postet d. 30-07-12 kl. 22:41. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Der var heller ikke øjne på siden, børnene fangede den i et glas, så jeg så den meget tydelig, men de kan måske også være slidt af, et billede mere her. Det er jo ret slidt

Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog (Der var heller ikke øjne på siden, børnene fangede den i et glas, så jeg så den meget tydelig, men d)
Lars Bugge har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1346 x 1521)
Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(2394)
#3 Svar postet d. 31-07-12 kl. 06:03. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Erik har nu ret alligevel, det er den. Den er meget slidt, og måske har den fra starten været en af formerne med meget små pletter.

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(2394)
#4 Svar postet d. 01-08-12 kl. 13:21. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Giv venligst Erik hans flag, så tråden kan blive grøn.

Besvar | Kommentér

Jan Borg Hansen
#5 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 13:59. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Må desværre skuffe jer drenge, jeg er 100% sikker på at det er den berygtede art "lapidem pisces"

Knus fra Jan<3

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen
#6 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 14:05. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
En fiskesten eller en stenfisk? Hvad er nu det for noget ævl? Formentlig en eller anden latinsk joke, jeg ikke fatter...

Sommerfuglen er stadig en engrandøje/duftgræsrandøje A. hyperanthus

Besvar | Kommentér

Lars Bugge
#7 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 19:16. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Rettigheder | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator