| Navn |
Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Lars Bugge
|
Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog (Læst 266 gange) Postet d. 30-07-12 kl. 22:16
|
Set i Sverige, ydersiden var samme farve - også helt ensfarvet. Håber nogen vil hjælpe med et navn.
 Lars Bugge har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (1784 x 2248)
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Erik Steen Larsen
|
#1 Svar postet d. 30-07-12 kl. 22:28. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
|
Hej
Det er dagsommerfuglen Engrandøje, Aphantopus hyperantus - i en slidt udgave. På undersiden ville du kunne have set øjepletter.
Mvh.,
Erik
[Accepteret svar]
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Lars Bugge
|
#2 Kommentar postet d. 30-07-12 kl. 22:41. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
Der var heller ikke øjne på siden, børnene fangede den i et glas, så jeg så den meget tydelig, men de kan måske også være slidt af, et billede mere her. Det er jo ret slidt 
 Lars Bugge har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (1346 x 1521)
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Jan Fischer Rasmussen
|
#3 Svar postet d. 31-07-12 kl. 06:03. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
Erik har nu ret alligevel, det er den. Den er meget slidt, og måske har den fra starten været en af formerne med meget små pletter.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Jan Fischer Rasmussen
|
#4 Svar postet d. 01-08-12 kl. 13:21. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
Giv venligst Erik hans flag, så tråden kan blive grøn.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Jan Borg Hansen
|
#5 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 13:59. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
|
Må desværre skuffe jer drenge, jeg er 100% sikker på at det er den berygtede art "lapidem pisces"
Knus fra Jan<3
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Jan Fischer Rasmussen
|
#6 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 14:05. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
|
En fiskesten eller en stenfisk? Hvad er nu det for noget ævl? Formentlig en eller anden latinsk joke, jeg ikke fatter...
Sommerfuglen er stadig en engrandøje/duftgræsrandøje A. hyperanthus 
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Lars Bugge
|
#7 Kommentar postet d. 01-08-12 kl. 19:16. Emne: Kan ikke finde denne helt brune sommerfugl i min bog
|
Tak for hjælpen 
|
|
Besvar | Kommentér
|
|
|