| Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Leif Knudsen
|
FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder. (Læst 24798 gange) Postet d. 04-09-12 kl. 13:41
|
|
FORFRA IGEN! - Septembers Lyksaligheder.
VELKOMMEN til alle jer, som foruden den røde tråd i livet også har den grønne FORFRA-TRÅD kær.
Jeg er ydmygt beæret over at blive trådholder på fortsættelsen - i disse ellers så trådløse tider.
CIKORIE-tråden: - se linket HER satte sig jo "frækt" på farven blå, så det kan jo ikke så godt bruges som titel nu - selv om Septembers Himmel er Blå.
Tråden løber indtil 15-10-2012 kl. 23.59!
Sommeren går på hæld og naturen begynder at antage ny farvepragt anført af BÆR, FRUGTER, FRØSTANDE og FRUGTLEGEMER, og undervejs vil vi påny blive overvældet af INDIAN SUMMER.
Lad derfor disse være et særligt tema - foruden SEMPTEMBERS BLÅ HIMMEL forstås!
Derudover er der naturligvis på vanlig vis frit spil, så også denne tråd bliver både lærerig og underholdende.
Der er nok at tage fat på - så på med vanten!
Mange hilsener
Leif
.jpg) Foto: Leif Knudsen
|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#1 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:44. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Medens signaturbilledet er fra arkivet : Borreby Mose 11-09-2011 her et friskt fra Eskilsø - Klitrose.
 Foto: Leif Knudsen
|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#2 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:45. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Ligeledes en frisk "flue" fra Haven.
|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#3 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:47. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Fra Stadier på Livet Vej: Kruset Tidsel på Eskilsø.
|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#4 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:50. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Til lyksalighederne hører jo også FRUGTLEGEMERNE - eller i daglig tale svampene. Her en rød fra september 2010.
|
|
Kommentér
|
 Per Taudal Poulsen
|
#5 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:52. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
-den sidder lige i øjet, Leif ...herligt
- se linket HER

|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#6 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:55. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
|
Med et "RANDZONE-BILLEDE" fra i søndags fra Selsø er bolden hermed givet op.
Tidslerne værger for sig mellem den afhøstede mark og den slåede vejkant.
Men himlen er dog blå - så nogenlunde.
|
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#7 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 13:57. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Flot, flot
|
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#8 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 14:16. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
Frø og frugt med dagens termo-fluer Første gang jeg har spætmejse som termodyr.
.jpg) Foto: gerner
|
|
Kommentér
|
 Leif Knudsen
|
#9 Kommentar postet d. 04-09-12 kl. 14:17. Emne: FORFRA-Tråden - Septembers Lyksaligheder.
|
|
Tak for sangen Per.
Netop den holder jeg meget af, ligesom jeg har stor glæde af den danske sangskat i øvrigt.
En glæde grundlagt dengang Ruder Konge var Knægt og jeg kom på en skole med morgensang hver dag. I de fem år jeg gik der, kom vi repertoiret godt og grundigt igennem.
Men her endnu en "frugt" man en septemberdag kan støde på:
Lærke-Rørhat.
|
|
Kommentér
|
|
|