Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp | Naturbøger
fyld
23. november 2014

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 10 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Odgaard
#10 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 17:08. Emne: Ulvefrit.dk
Hvad er det, der netop er sket, Keld? Jeg kan ikke helt følge dine tanker.

MVH Bent

Kommentér

Tom Romdal
#11 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 17:16. Emne: Ulvefrit.dk
"Her indsamles underskrifter til protest mod at acceptere ulve i dansk natur.

Det initiativ bør ikke stå alene. "

Ulven har allerede masser af positiv omtale, en minister der bakker 100% op og en forvaltningsplan på vej. Plus at det er en urørlig art i EU. Så ingen panik.

Jeg synes det er fint at modstanderne laver en side og kommer ud med deres frustrationer, så alt kan blive debatteret i en sund og åben debat.

Ellers ender det med at en eller anden ulve-konspirations-teoretiker får Ytringsfrihedsprisen af TFS næste år fordi de er åh så undertrykte.

Kommentér

Bent Odgaard
#12 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 17:29. Emne: Ulvefrit.dk
Tom, jeg synes ikke det lægger op til en sund og åben debat, når man laver en hjemmeside, hvor der netop ikke kan debatteres på, og som kun har til hensigt at "høste" uartikuleret protest.

MVh Bent

Kommentér

Tom Romdal
#13 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 17:45. Emne: Ulvefrit.dk
Bent, du har ret i at det bare bliver en uartikuleret protest. Så meget desto mindre grund er der til bekymring.

Men Jyllandsposten havde vist et blogomlæg om ulv hvor der ikke blev lagt fingre i mellem, den debat kan man evt kaste sig ind i.

Kommentér

Tom Romdal
#14 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 17:48. Emne: Ulvefrit.dk
Her på JP kører debatten

- se linket HER

Kommentér

Kim Biledgaard
#15 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 18:45. Emne: Ulvefrit.dk
Sidste nyt fra ulvefrit.dk: Tre ulvepar er åbenbart blevet udsat i Jylland i december 2012 ...... Tja, det er en seriøs side!

Kommentér

Jørgen Erik Nissen
#16 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 18:55. Emne: Ulvefrit.dk
Det er også tankevækkende at det lige er 3 jæger der har lavet den underskriftindsamling,mon ikke det for dem mere drejer sig om,at de er bange for at der ikke er nok vildt til dem selv,man kan jo også se at de fleste modstander er jæger.

Også kommer de med en udokumenteret påstand om at der skulle være sat 3 ulvepar ud det er jo helt galt.Mon de samme folk også mener at krondyr skal udryddes fra naturen,da den heller ikke er ufarlig.Jeg ville personligt heller møde en ulv i naturen end en kronhjort i brunst.

Vh

Jørgen

Kommentér

Rune Lykke Simonsen
#17 Kommentar postet d. 11-04-13 kl. 20:34. Emne: Ulvefrit.dk
Thumbs up for denne tråd

Kommentér

Henrik Buhl
#18 Kommentar postet d. 12-04-13 kl. 16:28. Emne: Ulvefrit.dk
Jeg så debatten på TV2 midtvest og krummer tæer over ulvemodstandernes/-hadernes debat- og argumentationsniveau.

Se artiklen her, hvor en af deltagerne, seniorforsker Thomas Secher Jensen, som repræsentant for forskerne og biologerne, kommenterer på debatten.

- se linket HER

Ingen tvivl om at forskerne/de rigtige eksperter ryster på hovedet over al sludderet, usandhederne og des lignende, der lukkes ud - ja ovennævnte giver oven i købet udtryk for vrede - men hvor meget tag får ulvehaderne i folkeopinionen, og hvad hjælper en positiv minister, når hun er historie? Vi har jo mindst ét parti, der klart har erklæret modvilje over for ulven.

Og se her, hvad seniorforsker ved DCE, Aksel Bo Madsen, får spalteplads til (dejligt at rigtige eksperter og ikke kun ”pseudoer” som Geist får det)

- se linket HER

Det skulle være saglig, redelig og fagligt kompetent information af netop den kaliber, der bør eksponeres med størst mulig kraft og energi.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#19 Kommentar postet d. 12-04-13 kl. 16:38. Emne: Ulvefrit.dk
Ulvene i Jylland er selvfølgelig ikke udsatte. Men jeg spekulerer på, om de selv kan finde ud af at komme til Sjælland, eller skal have lidt hjælp. Det kunne jo være i forbindelse med, at vi får nogle oddere over her snart.

Det er vist ca. 8 ulve i Skåne (ifølge mine kilder), men der skal nok et stort bestandpres til, før de forcerer Øresund.

Lad os få ulve i Ulvedalene!

Kommentér

Side 2 af 10 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Google

Web www.fugleognatur.dk
Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator