Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. januar 2010

Vi starter forfra - 2010

Fortsættelse af tråden www.fugleognatur.dk...show_message - alle kan være med. Kom med jeres observationer og fotos af de allerførste spæde blomster i dette år eller blomstrende fra sidste år. Eksperter vil helt sikkert hjælpe med bestemmelse, hvis I ikke lige ved, hvad det er. Det vidste jeg heller ikke i forrige tråd, og jeg blev godt modtaget. Så gang i kameraet :-)

For Ole B. Lyshede startede denne tråd med ordene "Vi starter forfra - Her, hen i november blomstrer allerede Judaspenge, Lunaria annua, i Nærum, ca, 5 måneder for tidligt - eller for sent?"

Det satte gang i denne samme livgivende tråd "Vi starter forfra." Jeg selv ville indtil da aldrig have troet, at jeg ville bidrage til den. Tråden udviklede sig til noget meget dyrebart. Humor. Vid. En sang igennem tråden. Og masser af sære observationer for årstiden. Og jeg, som næsten ikke kender nogen blomster - har ikke haft tid, eller taget mig tid, i mit lange liv - blev modtaget med åbne arme trods mine hjælpeløse bidrag. Og bingo - fandt sjældne Vingekurv uden at ane det. I blomst :-)

Per har kørt tråden igennem med sit humør og vid og Ole og Hans og Henry og mange andre med deres viden, og støttet os allesammen - i skrivende stund er det samlede resultat, at der har været 5.286 opslag på tråden :-) Skal vi så ikke, som foreslået af Anne Messmann i forrige tråd, give den hele armen og komme med vores input og slå selv "Vi starter forfra"-tråden? Jeg er sikker på, at eksperterne og alle os andre bare støtter hinanden frem til spændende resultater.

Da det som tråd-åbner er mig, der bestemmer, gælder tråden med obs-er med tilbagevirkende kraft fra den 1. januar. Per sukker efter Blå anemone, så perioden løber til 28/2-2010, med mindre jeg ændrer deadline, hvis en første evt blå anemone dukker op senere.

Altså: En tremåneders periode - fra 1. januar 2010 - 28. februar 2010.

Kom med!

Mange hilsener

Finn

De senest indberettede arter i Naturbasen: