Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. september 2011

Død spurvehøg fra Sverige

Hej alle, i sommerferien tilbragte jeg et par uge i vores ødegård i Sverige. Min nabo har set mig fotografere tømmermand og kigge på sommerfugle talrige gange, men netop denne gang fortalte han, at han havde samlet på sommerfugle siden barndommen - pudsigt sammentræf, i betragtning af vor få der samler...

Vi talte så senere om udstopning af fugle. Min mor har fundet en død sneppe og en død silkehale for et par år siden og så nævnte han, at han faktisk havde en død spurvehøg liggende i fryseren. Den var fløjet ind i vinduet og var desværre død på stedet. Da han vidste, at han ikke ville få den udstoppet gav han den til mig.

Nu er spurvehøgen en rovfugl, der selvfølgelig ikke må jages. Giver dette komplikationer i forhold til at få den udstoppet? Hvis ikke ville det være super fedt, hvis I kan anbefale en konservator. De to fugle vi har fået lavet tidligere er rigtig smukke, men vi skulle også slippe omkring 2500kr for en silkehale og 3500kr for sneppen (Naturværkstedet på Gentoftegade). Hvad koster en spurvehøg så ikke?

Mvh Rasmus

De senest indberettede arter i Naturbasen: