Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. marts 2013

kvaliteten på fuglefoder

Hej!

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men prøver alligevel.

Det drejer sig om kvaliteten af det fuglefoder vi køber i f.eks. supermarkeder,

jeg har købt en 15 kg pose "High Energy Seed mix" fra "Natur for all seasons", plejer at købe mindre portioner.

Dette køb er under al kritik, mindst 50% af indholdet er noget fuglene overhovedet ikke vil/kan spise, kan oplyse det ligner noget muggent korn der er knust og hakket, og støv fra gulvopfejning, som så er brugt som fyld.

Jeg har skrevet et venligt brev til firmaet, men det er jo som at slå i en dyne, de er glad for min henvendelse og vil kigge på det i deres kvalitetsafdeling ???

Det er nu 14 dage siden og efter rykker for et svar stadigvæk ingen forklaring.

Det tog mig 2 minutter at se her er noget galt.

Der ligger jo flere ting i det, for det første er jeg blevet snydt godt og grundigt, men fuglene for jo heller ikke noget ordentligt at spise.

Forsøger firmaet at sælge noget der skulle have været kasseret, og så lige score kassen, det er jo ikke noget nyt at blande ting i et produkt, for at komme til nogle let tjente penge.

Høre gerne om andre har det samme problem, og kan man herfra ligge press på sådan et firma, så de levere et ordentligt produkt ????

Med venlig hilsen

Bertram Lange

De senest indberettede arter i Naturbasen: