Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. juli 2013

Rund Løg (Allium rotundum)?

Hej

Jeg har i dag d. 22.07.13 været ude og se på denne plante, ved Åmøllevej, Mariagerfjord. Fordi, at vi sidste år havde en længer diskussion, omkring om dette nu også var Rund Løg (Allium rotundum) eller ej. Se tråden her:

www.fugleognatur.dk...show_message

Jeg fik at vide at jeg skulle grave lidt nede ved foden af stilken, for at se om den afsætter små nye løg hernede, og som i måske kan se på billedet af stilken, så er det lige præcis det den gør, der er også ligesom en lille bule forneden på stilken, hvor det ser ud som om at der sidder et nyt lille løg inde bagved, jeg ville ikke grave længer ned, eller rive stilken fra hinanden, da det så måske ville slå planten ihjel, og det er der vel ingen grund til?

Håber at dette er hvad i har brug for, for at kunne se om det er Rund Løg (Allium rotundum).

Hilsen Lene



Foto: Lene Guldberg Lassen

De senest indberettede arter i Naturbasen: