Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. juli 2013

Rød snylteflue?

Denne flue blev set i Virksund d.20.7.2013 - og fotograferet af et kvajho''de, der stort set ikke klarede at tage et eneste rigtig godt foto den dag (kameraforhekselse?). Nå, men lidt KAN man da se på billedet, og jeg har derfor prøvet at se, om jeg alligevel kunne nærme mig en bestemmelse af dyret. (Af størrelse må fluen have været meget ordinær, jeg husker den ikke godt nok til at ville slynge en angivelse ud.)

Mit eneste bud er Rød Snylteflue. (Det bør lige siges, at fotoet er taget hen under aften, i relativ skygge, hvilket evt. kunne forklare, at fluens røde "mavebælte" nærmest er sådan lidt over i det bordeaux-agtige her på billedet.) Kunne det mon have sin rigtighed? Eller måske er billedet slet og ret for ringe til, at en bestemmelse er mulig... Jeg er åben for alle muligheder, men er da altid nysgerrig efter at se, hvor langt man kan komme.

Vh Elisabeth


Foto: Elisabeth Siegel

De senest indberettede arter i Naturbasen: