Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. august 2013

Batteribøvl canon 7D

Mon nogen har oplevet noget lignende og kan give råd (bortset fra "aflever på værksted"!):

Mit meget afholdte canon 7D er pludselig begyndt at aflade batteriet, mens det ligger fredeligt og slukket på sin hylde. Det aflader fuldstændigt i løbet af en uges tid.

Når jeg så sætter et frisk batteri i, står der på skærmen, at kameraet ikke kan genkende batteriet, om jeg vil bruge det alligevel? Jeg kan sige OK til dette og kan derefter bruge kameraet som normalt, dog uden at indikatoren for batteriet virker. Men igen, batteriet bliver helt afladet på en uges tid, også selvom kameraet er slukket.

Jeg skal pointere, at det gælder alle prøvede batterier, alle originale canon, og at der aldrig har været noget galt med kameraet i øvrigt.

Jeg har forsøgt at rense kontaktpunkterne i "batterierummet" forsigtigt med en vatpind, men det gør ingen forskel.

Hvad er mon galt??

Hjælp om du kan!

Tak, Anne

De senest indberettede arter i Naturbasen: