Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. august 2013

Kan ikke overføre billeder fra kort til pc

Hej - Jeg har nu i 2 år overført billeder fra et 16 gb sd kort direkte fra kamera (canon 550d) til pc uden problemer. Jeg har sat usb-stikket i kameraet, tændt for det, konstateret (når kamera-ikonet dukkede op på proceslinien) at det var genkendt, åbnet eos utility, og trykket download images.

Jeg har nu købt et nyt kort; fortalte i butikken at det var til et eos 550d og at det bare skulle være så stort som muligt. S''gerne, jeg fik et Kingston 64 gb micro sdxc c10, der skulle stikkes ind i en medfølgende adapter.

Efter at have taget en del billeder ville jeg overføre dem til pc''en, men når jeg trykker download images stopper den grønne loading-bjælke midt i proces-linien, og efter nogle minutter siger en info-kasse, at forbindelsen til kameraet er afbrudt.

Jeg kan se og forstørre billederne på kameraet uden problemer, og under download single pictures kan jeg se alle billederne, men jeg kan heller ikke downloade i denne funktion. Jeg gætter på, at billederne er uskadte på kortet.

Nogle bud? VH Jan.

De senest indberettede arter i Naturbasen: