Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. august 2013

Pigget Star?

Jeg har indtastet denne Star som Pigget Star; men da jeg blev mødt med opfordringen til en præcis lokalitetsangivelse og oplysninger om, at arten er halvsjælden (?) og af betydning for naturforvaltningen, så syntes jeg alligevel, at jeg skulle have det tjekket.

Den er fotograferet den 30/5 i Nr. Bjert ved Kolding på en ruderat-lokalitet, der er blevet en slags ingenmandsland ved omlægningen af Drejensvej. For år tilbage har der ligget en større gård, og der er stadig rester af haven, bl.a. en meget stor, flot Liriodendron.

Der er formentlig kørt en del rundt på stedet, dels dengang gården blev revet ned og dels ved anlægningen af den nye vej. Der kan evt. være kørt fyldjord på. Men ellers er jorden her omkring meget leret, og lokaliteteten er lysåben og relativt tør, med høj urtevegetation.

DBH Ole


Foto: ©2013 Ole Stauning

De senest indberettede arter i Naturbasen: