Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. august 2013

Felttur i Nationalpark Thy

Hej Floraentutiaster!

Jeg er studerende fra Aalborg universitet der skriver projekt om insekter i Rynket rose i samarbejde med Nationalpark Thy. I forbindelse med mit projekt skal der laves en kort floraregistrering med henblik på en tilnærmelsesvis bestemmelse af habitatnaturtypen ved mine fælde lokationer, som jeg dermed kan relatere mine insekter til. Jeg er ikke god til flora og vil derfor rigtig gerne have en med ud, der kan hjælpe mig lidt i gang og har styr på græsser, halvgræsser og hvad vi nu ellers finder i klitterne. Det er en rigtig fin mulighed for at komme med ud og se den unikke natur langs kysten fra Stenbjerg til Hansholm på. Jeg har plads til en ekstra passager i min bil og henter selvfølgelig gerne. Det vil være en kæmpe hjælp for mig. Er det noget for dig?

Mvh Pernille

De senest indberettede arter i Naturbasen: