Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. maj 2007

Ildtæge

I forbindelse med undersøgelsen af ildtæge, er jeg blevet bedt om at dokumentere min iagttagelse af et eksemplar som jeg fandt i min brændestabel i Kulhuse i november sidste år. Kræet blev fundet under et kort ophold i sommerhuset, hvor jeg bare skulle checke at alt var OK, så jeg havde hverken kamera eller andet med, og jeg tænkte ikke på at indsamle dyret. Men jeg lavede en tegning i min notesbog, som jeg bestemte kalorius efter, da jeg senere kom hjem. Thomas har bedt mig lægge tegningen ud på en tråd, så den kan blive vurderet af den entomologiske sagkundskab. Det er hermed gjort (se venligst bort fra bemærkningerne nederst på siden - de referer til en edderkop, som jeg også fandt i brændestablen, og en sortmejse, der skældte mig ud hele tiden.

Lars Thomas


Foto: Lars Thomas

De senest indberettede arter i Naturbasen: