Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. september 2013

Hvilken myre? Virkelig dårlige billeder....

Hejsa :-).

Forleden dag i skoven/på engen, fandt jeg denne myre... Har aldrig set den før :-). Det lignede umiddelbart rød stikmyre, men det tror jeg altså ikke, at det er.

Disse her er mindre og smallere. De er på størrelse, med græstørvmyren, altså meget små. Så er de lidt lange i kroppen, i forhold til, at de var så tynde.

Jeg fandt dem boende i en svamp, som var helt udtørret og muligvis død. Der var massere af dem, men jeg fandt dog ingen dronning. Der var masser af laver og æg. Jeg tænkte først, at det kunne være en ny stikmyre tue, netop fordi de lignede, men eftersom der var rigtigt mange af dem, tænkte jeg, at det alligevel ikke er dem og stikmyrerne er meget større en disse var...

Jeg tog 2 af dem med hjem, for at prøve at tage lidt billeder af dem, men billederne blev dog utroligt dårlige... Dog kan de måske hjælpe lidt?

Mvh. Frederik


Foto: Frederik Herregaard

De senest indberettede arter i Naturbasen: