Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. juni 2007

Hvem bider mig?

Jeg har inden for den sidste uges tid fået 23 bid/stik - primært i hovedet, på halsen, i nakken og på ryggen lige over buksekanten (det klassiske stykke hud der bliver åbenbaret, når man bukker sig ned). Det mærkelige er, at jeg ikke har set ret mange myg, og jeg har slet ikke hørt den der oplagte summen af en myg, der sværmer om hovedet på en. Jeg er sikker på, at jeg er blevet bidt de tre aftner, jeg har lavet havearbejde. Jeg mærker ikke, at jeg bliver bidt, men dagen efter begynder det at gøre ondt, og biddende bliver ret store - ligner meget myggestik. Lige for tiden ligner jeg Mogens Glistrup, da jeg har et bid under hvert øje :-( Den første aften jeg blev "overfaldet", fik jeg 14 bid, og dagen efter blev jeg en smule svimmel (har taget antihistimin for en sikkerheds skyld). Jeg blev så også svimmel efter andet "overfald". Jeg er meget forvirret, omkring hvad det er, der bider mig, for jeg ser ikke rigtig noget. I buskene er der de der bitte små hvide insekter, der "hopper" rundt, når man rører grenene. Så har jeg set nogle meget stille myg. Og så kommer der jo små ting flyvende engang imellem, som man ikke når at se på. Er der nogen der har et bud? Er myggene særlige stille i år? Og er de særlige "giftige"?

Tak og venlige hilsner

Charlotte

P.S. Bor fem min. fra en sø. Og 10 min. fra en skov.

De senest indberettede arter i Naturbasen: