Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. oktober 2013

Livet på landet.

Hvor var det dog fedt, at flytte på landet, her for et par år siden. Nu skulle alt det indestængte fra lejlighederne på Frederiksberg gennem 17 år realiseres, bl.a. egne høns.

Pragtfulde kræ. Æder stort set alt organisk fra køkkenet, så intet går til spilde. Kvitterer med æg, der har farve, konsistens og smag, så det er en drøm, og bidrager væsentligt til gødning af køkkenhaven.

Gik ud til dem i eftermiddags efter arbejde. Skifter vandet og samler æg. Opdager pludselig, at låget til foderbøtten ligger på gulvet. Mener bestemt, jeg satte det på i går. Nå, det må jeg have glemt. Stikker hånden ned i bøtten for at få fat i den minispand, jeg doserer foderet med. Hånden rammer en blød og varm pels, der spræller febrilsk for at komme fri. Jeg hopper ca. 1 meter op i luften og trækker hånden til mig, som har jeg sat den på en tændt kogeplade. Jeg kigger ned i bøtten og får øjenkontakt med ikke mindre end tre brune rotter.

Lort! Kommunen bliver kontaktet i morgen, hønsene bliver et hoved kortere snarest, og vi holder en pause med høns indtil foråret. De så ellers vældigt søde ud, rotterne, da de kiggede op på mig med deres store øjne – og jeg er vild med dem sådan rent konceptuelt evolutionært - men jeg vil meget nødigt have dem i og omkring huset.

Velkommen på landet Michael ;-)


De senest indberettede arter i Naturbasen: