Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. oktober 2013

Larve-fotografering ...

Jeg prøver lige hér (i en laaaang tråd) at lave en gennemgang af et udsnit af de larver, jeg har mødt gennem sommeren og det begyndende efterår (i 2013). Både, fordi det er skønt for en gang skyld at samle en pæn del af sit materiale et fælles sted og bladre igennem

- og fordi der har været lidt interesse for, hvilken fototeknik jeg benytter, hvor jeg fotograferer mv. Derfor har jeg samlet det hele i én tråd.

Kommentarer:

Man er velkommen til at kommentere på tråden ...

- man lad den lige blive færdig, inden - og den bliver på mindst 50 indlæg, herfra, inkl fotos :-))) - så giv mig lige et par timer!

Men lad mig sige med det samme, at jeg er "ny på området". Jeg har kun interesseret mig for larvefoto det sidste lille års tid, men har allerede gjort mig nogle erfaringer ift habitater, teknik, hvilke foretrukne planter de findes på, hvordan det er smartest at lave billederne osv. Meget af dette bliver måske revidere senere, så det er foreløbige oplevelser..

Bagest i tråden gennemgår jeg, hvilket fotoudstyr, jeg bruger, Teknik og andre praktiske ting, hvis nogen skulle være interesseret.

Alle de viste fotos i tråden kan clikkes op til Fuldskærmstørrelse


Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: