Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. oktober 2013

Artbestemmelse af gekko

Hej folk her på Danmarks Fugle og Natur forum...

jeg er blevet henvist til jer af Naturstyrelsen og Miljøministeriets Informationscenter, der mener at i er i stand til at hjælpe mig.

Så derfor ville jeg høre ad, om i måske kunne hjælpe mig i at bekræfte hvor den her lille søde gekko kommer fra...

Jeg har fået den ind i mit hjem, nede fra et fragt skib af,

(de mente at jeg var den bedst egnede til at passe den, da jeg i forvejen har en øgle (en skægagame på 13 år ))

Den er på størrelse med en lille tændstik, meget sød og hurtig.

Jeg har googlet lidt billeder af gekkoer, og den jeg kan se den ligner lidt er en Gekko shibatai, jeg er dog ikke helt sikker, og kunne derfor godt bruge en ekspert inde for området.

Da jeg mener det er min pligt, at gøre alt for at den har det så godt som overhovedet muligt, og får den rigtige pasning og føde.

mvh en glad nybagt gekko-mor

ps. jeg har fået tilladelse af fødevarestyrelsen at beholde den lille fis, da de ikke mente at der var nogen smittefare, eller anden grund til at inddrage den.

pps. det røde på bagbenet af gekkoen, er altså mit kamera der skaber sig lidt


Foto: her er et billede af den lille fyr

De senest indberettede arter i Naturbasen: