Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. juni 2007

macro ringblitz: Konvertering fra Canon til Nikon

Hej med jer!

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende:

Da jeg meget gerne vil igang med macro-fotografering med flash og jeg er så "heldig" at have fået en Canon ringblitz (manuel-udg.) vil jeg høre om nogen af jer har en fidus/ ide til at konvertere denne Canonblits om så den kan benyttes på et Nikon D 70, da jeg ikke synes jeg vil ofre 3000 eller mere for at prøve denne, tror jeg, spændende form for fotografering.

Grunden til at den ikke virker på D 7o er, at kontaktpunkterne ikke er placeret ens på de to kameratyper, men da det i bund og grund kun er den store midterste kontakt samt (stel) der skal bruges, da den er manuelt betjent, skal man finde ud af sætte strømforsyningen/kontakt mellem kamera og og flash sammen, hvis jeg har forstået det rigtigt. Kan en sådan konverter købes og evt. hvor?? eller kan man lave den selv, hvordan??

Håber på hjælp fra jer og på forhånd tak.

Hilsen Per


De senest indberettede arter i Naturbasen: